Афилиейт маркетингът (Affiliate Marketing) е модел за интернет маркетинг, при който маркетингови участници (афилиейти) получават комисионна за привеждане на потенциални клиенти или продажби на продукти и услуги на други компании (търговци). Това е взаимно изгодна партньорска програма, където търговецът заплаща комисионна на афилиейтите, само ако те успешно привлекат клиенти или осъществят продажби.
Процесът на афилиейт маркетинг обикновено започва с регистрацията на афилиейтите в програмата на търговеца. След това, афилиейтите получават уникален линк или код, който трябва да споделят с потенциалните клиенти. Когато някой кликне върху линка или използва кода и осъществи покупка, афилиейтът получава комисионна възнаграждение в зависимост от договорените условия.
Има различни модели за комисиониране в афилиейт маркетинга. Най-често използваните са:
Pay-per-sale (Плати-за-продажба): Афилиейтът получава комисионна само ако потребителят, когото той е привел, осъществи покупка.
Pay-per-lead (Плати-за-лид): Афилиейтът получава комисионна, когато потребителят, когото той е привел, изпълни определено действие, като например попълване на формуляр или регистрация за безплатна проба.
Pay-per-click (Плати-за-клик): Афилиейтът получава комисионна само за всяко кликване върху линка му, независимо от това дали потребителят осъществява покупка или не.
Афилиейт маркетингът предлага възможност за различни страни да спечелят от сътрудничеството. Търговците могат да достигнат до нови клиенти и да увеличат продажбите си, докато афилиейтите могат да генерират доходи, без да притежават собствени продукти или услуги.
Какво е Affiliate Marketing и как работи в България?
Модератор: boomlex
-
- Информация
-
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта